Op maandag 23 maart is het vernieuwde busplatform Den Haag Centraal volledig in gebruik genomen. Na het afronden van de eerste fase in november vorig jaar, waarin de nieuwe instapperrons en een comfortabele wachtruimte in de stationshal werden gerealiseerd, is nu ook de tweede, en tevens laatste fase afgerond. De halteplaats voor internationale lijndiensten is gereed, de droogloop voor reizigers aan de zijde van het Prins Bernhardviaduct is klaar en ook kunnen buschauffeurs nu gebruik maken van het nieuwe paviljoen om uit te rusten. Een mooie mijlpaal in een bijzonder project.
De afgelopen jaren werkten wij samen met KWS en diverse onderaannemers aan de vernieuwing van het busplatform Den Haag Centraal en het opknappen van het Prins Bernhardviaduct. Deze werkzaamheden werden uitgevoerd in opdracht van de gemeente Den Haag. Een uitdagend project in de complexe omgeving rondom het Centraal Station van Den Haag waaraan Hollandia Structures en verschillende VolkerWessels-bedrijven meewerkten: Gebr. Van Kessel, Smits NeuchâteI Infrastructuur, BKB Infra, VolkerRail, Visser & Smit Hanab, VSM, Visser & Smit Bouw, HOMIJ, VW ICC en Aveco de Bondt.
Het op tijd afronden van alle werkzaamheden was best spannend in deze coronatijd. Door het zorgvuldig volgen van de richtlijnen van de overheid en door het maken van goede afspraken met onderaannemers en leveranciers zijn we er toch in geslaagd het nieuwe busplatform op tijd open te stellen voor publiek – zelfs een week eerder dan gepland.
Namens Aveco de Bondt waren wij betrokken bij zowel het bouwkundig-ontwerp als het wegenontwerp. Ook waren wij actief in omgevingsmanagement, vergunningen en de coördinatie van kabels en leidingen.
Een feestelijke opening is vanwege het coronavirus uitgesteld. Op een later moment zal er door de gemeente Den Haag en alle betrokken partijen alsnog worden stilgestaan bij dit mooie resultaat.